Procesy ofertowania i sprzedaży

Lepsza wydajność zaczyna się od dobrej organizacji procesów biznesowych


Elektroniczny obieg dokumentów


Co zyskujesz?

Przede wszystkim produkt o najwyższej jakości. Z naszych rozwiązań korzystają liderzy swoich rynków, którzy cenią sobie zarówno niezawodność jak i pełną elastyczność naszych rozwiązań.

Wypełnij formularz a pokażemy Ci pełne możliwości naszego rozwiązania.

 

Dlaczego system elliteq?

Wprowadzenie elektronicznego przepływu pracy (Workflow) i dokumentów elektornicznych wraz z archiwizacją jest doskonałą okazją do reorganizacji firmy, przyjrzenia się procesom w niej zachodzącym, ich długości oraz do usprawnienia zarządzania. Dobrze skonfigurowany obieg stanowi również klamrę scalającą rozproszone terytorialnie oddziały czy zakłady. Poprawia się logistyka przedsiębiorstwa, miedzy innymi dzięki monitorowaniu tak kluczowych procesów jak obsługa zapytań ofertowych i zamówień, a zastosowanie np. elektronicznego obiegu akceptacji faktur przychodzących usprawnia i uspokaja zarządzanie zobowiązaniami finansowymi firmy.

Procesy ofertowania i sprzedaży Procesy ofertowania i sprzedaży

Procesy ofertowania i sprzedaży | Wyceny | Oferty | Rabatowanie | Dystrybucja e-Faktur sprzedaży
Wszystkie dokumenty źródłowe i pomocnicze (np. zapytanie ofertowe, zamówienie, kalkulacja, cennik, opinie) miej intuicyjnie zawsze pod ręką. Uporządkowane procesy ofertowania są kluczem do skutecznej sprzedaży dlatego użyj elliteq procesy sprzedaży i pozostaw konkurencję w tyle.
  • więcej . . .

 

E-zarządzanie procesem ofertowania i sprzedaży - korzyści:

  • bezpieczne i nieulotne elektroniczne archiwum cenników, zapytań ofertowych, zamówień, ofert i dokumentów powiązanych w relacje
  • wiedza o historia procesu ofertowania, historia zmian treści oferty
  • dostępne pod ręką niezbędne narzędzia jak cenniki, reguły rabatowania, historia i dostęp do ofert dla danego Klienta
  • skrócenie procesu przygotowania ofert dzięki usystematyzowanemu i nadzorowanemu procesowi workflow
  • pewność, że oferta zostanie złożona a nie zaniedbana dzięki mechanizmom zastępstw, powiadomień i eskalacji
  • pewność poprawności kalkulacji
  • pewność zakwalifikowania Klienta do odpowiedniej grupy rabatowej
  • zgodność wysyłanej oferty z procedurami sprzedażowymi i marketingowymi firmy
  • gwarancję wysyłki oferty zaakceptowanej przez menadżera właściwego dla wartości lub przedmiotu oferty
  • historię negocjacji z Klientem widoczną w poprzez kolejne wersje oferty
  • automatyczny start kolejnych ścieżek workflow (np. dla wygranej oferty stary obiegu: tworzenie umowy, zakładanie projektu i budżetowania, akceptacji faktury, …)
  • łatwość wdrożenia nowego sprzedawcy w procesy ofertowania dzięki wdrożonym procedurom workflow i archiwum ofert, cenników i dokumentów
 Procesy ofertowania i sprzedaży
 

Produkt zawiera:

  • archiwizację elektroniczną ofert i skojarzonych z nią dokumentów
  • repozytorium szablonów ofert
  • repozytorium cenników i reguł rabatowania
  • mechanizmy pozwalające budować struktury relacji pomiędzy dokumentami, sprawami, zadaniami
  • predefiniowane ścieżki obiegu spraw (z opcją kroków ad-hoc)
  • proste i zaawansowane mechanizmy wyszukiwania dokumentów i spraw
  • możliwość zapamiętywania zapytań wyszukiwania dzięki czemu uzyskuje się zbiór dynamicznych raportów i zestawień
  • automatyczne powiadomienia mailowe
  • rejestrację i dostęp do pełnego logu historii zdarzeń dokumentu i sprawy

Kto skorzysta:

  • dyrektorzy handlowi odpowiedzialni za procesy ofertowania i sprzedaży
  • pracownicy odpowiedzialni za ofertowanie
  • kosztorysanci
  • pracownicy działów marketingu
 

Przykład procesu

1. Na podstawie otrzymanego zapytania ofertowego pracownik działu sprzedaży tworzy wstępną ofertę korzystając z zatwierdzonego szablonu. Następnie wskazuje w repozytorium dokumentów cennik, z którego będzie korzystał lub przesyła szczegóły wymagań klienta do specjalisty (np. kosztorysant, technolog) 
2. Kosztorysant lub technolog wykonuje kalkulację i mechanizmami workflow odsyła ją do pracownika działu sprzedaży, który uzupełnia ofertę i gotową przesyła do akceptacji dyrektora lub jeśli jest to wymagane np. z powodu wysokiej wartości oferty - do członka Zarządu.
3. Akceptant akceptuje i prosi o wyjaśnienia. Zaakceptowana oferta jest gotowa do wysyłki drogą elektroniczną lub pocztą konwencjonalną.
4. Fakt wysyłki pocztą papierową jest odnotowywany w module kancelaryjnym, a sprzedawca czeka na odpowiedź Klienta.
5. Decyzja Klienta jest odnotowywana w systemie poprze nadanie procesowi ofertowania odpowiedniego statusu.
6. Zwykle koniecznym jest i odnotowanie uzgodnień negocjacyjnych z Klientem i wybranie z słownika odpowiedniej przyczyny odrzucenia oferty

 

Co w przypadku wygrania oferty? - bardzo proste.
Możesz rozpocząć kilka obiegów powiązanych takich jak: umowa, budżetowanie projektu, zlecenie produkcyjne, fakturowanie itp.

Kolejną zaletą rozwiązania jest to, iż samo ofertowanie może być również podprocesem procesu głównego np. procesu obsługi zleceń wewnętrznych. Ofertowanie może też warunkowo wywoływać obiegi innych powiązanych spraw jak np. tworzenie umowy, zakładanie projektu i budżetowania, akceptacji faktury. W tym zakresie nasz produkt jest bardzo elastyczny.


Zapewniamy skuteczną integrację z wszystkimi dostępnymi systemami klasy ERP!

Zobacz jak wygląda elliteq ECM

 

E-Zarządzanie procesem ofertowania - niezbędny program wielu firm

Z pewnością każdy handlowiec czy marketingowiec wie, że rola prawidłowo i terminowo przygotowanej oferty w sprzedaży jest nie do przecenienia. W końcu to oferta jest pierwszym wymiernym elementem, który łączy handlowca z klientem i staje się podstawą do uzgodnień lub negocjacji. Dlatego kluczowe znaczenie ma prawidłowe zarządzanie procesem ofertowania, ponieważ pozwala dopiąć wszystkie szczegóły związane z przygotowaniem nowej oferty i przedstawieniem jej osobom zainteresowanym. Dlatego z pomocą przychodzi nasze narzędzie, które kompleksowo wspomaga cały proces ofertowania i sprzedaży. Warto też podkreślić, że e-zarządzanie procesem ofertowania jest niezwykle funkcjonalne i zapewnia bezpieczeństwo wszystkim ofertom Twoje firmy. Zatem zakup naszego informatycznego rozwiązania to inwestycja na przyszłość.

E-zarządzanie procesem sprzedaży i ofertowania od Elliteq

Proces ofertowania i sprzedaży to jedna z najważniejszych czynności dla działu handlowego czy też marketingowego. Nic w tym dziwnego, skoro niewłaściwie przeprowadzony proces ofertowania często niesie za sobą problemy, takie jak: dublowanie ofert, zbyt długi czas na przygotowanie oferty, wysłanie nie aktualnej oferty a nawet brak dostępu do wszystkich ofert, które zostały przygotowane dla klienta. Dlatego z pomocą przychodzi e-zarządzanie procesem sprzedaży i ofertowania. Dzięki naszemu programowi można w szybki i wygodny sposób tworzyć oferty i mieć większą kontrolę nad całym procesem - co też eliminuje pomyłki związane na przykład z dublowaniem się ofert. Zarządzanie procesem sprzedaży to technologiczna odpowiedź na współczesne zapotrzebowanie rynku. Warto też podkreślić, że nasz program jest bardzo intuicyjny, dzięki temu każdy nowy sprzedawca bez większego problemu odnajdzie się w nowej technologicznej rzeczywistości. Co też przełoży się na budowanie lepszego wizerunku i zysk dla firmy.

Dowiedz się więcej o naszym rozwiązaniu

Wypełnij formularz a pokażemy Ci pełne możliwości naszego systemu.

 

Jakość sprawdzona przez liderów rynku

Wybierz rozwiązania elliteq i dołącz do zadowolonych Klientów. Poznaj ich wszystkich.

 

ABB Sp. z o.o.
ATI ZKM Forging
Autoliv
Baker Tilly
Bank BGŻ
Basser Orlen
BGK
ControllingOnline
DAYCO
Dynamic BPM
Global Work
Grupa Żywiec
Cement Górażdże
Hammered
HiP
Hormann
IMB Podbeskidzie
International Paper
Kaefer
Kotlin

elliteq sp. z o.o.

 ul. Chorzowska 109A, 40-101 Katowice
 32 718 65 70
 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.